Sivut

keskiviikko 2. heinäkuuta 2014

Kertomista ja jatkuvaa nälkää

Kerroin maanantai-iltana pikkusiskolleni raskaudesta skypen välityksellä. Pikkusiskoni on ulkomailla töissä kesän ja palaa syksyllä takaisin Suomeen. Siskoni tiesi yrityksestämme, ja olemme tässä viestitelleet kuulumisia, mutta halusin kertoa hänelle itse uutisesta niin, että näen hänen reaktionsa. Maanantaina hänellä oli vihdoista viimein aikaa jutella skypessä. Hän oli todella riemuissaan siitä, että hänestä tulee täti. Ei meinannut hihkumisesta ja hymyilemisestä tulla loppua, ja sitten meinasivat ilonkyyneleetkin jo tulla.

Nyt olen kertonut raskaudesta niille ihmisille, joille halusin kertoa heti alkuraskaudesta, niille, joille kerron muutenkin tärkeistä asioistani. Olen miettinyt kertomista siltä kannalta, että kerron raskaudesta jo nyt niille, joille kertoisin myös silloin, jos raskaus menisi kesken. Muille kerromme vasta nt-ultran jälkeen. V ei ole halunnut vielä kertoa kenellekään, mutta häntä ei ole haitannut, että minä olen kertonut parhaalle ystävälleni, äidilleni ja siskolleni. Nyt vain sitten odotellaan.

Olen huomannut, että minulla tuntuu nykyään olevan koko ajan nälkä. Ennen olen tottunut syömään 3-4 tunnin välein, mutta nyt tuntuu, että pitäisi syödä kahden tunnin välein. Olen myös huomannut syöväni määrällisesti enemmän, sillä entiset annoskoot eivät tunnu riittävän. Onneksi olen kuitenkin pääasiassa syönyt terveellisesti. Vähän kuitenkin pelottaa, että mihin paino nousee tällä uudella ruokahalulla. :D

6+6

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti