Sivut

tiistai 24. kesäkuuta 2014

Väsymystä, työnhakua ja ylihuomisen odottelua

Kestoväsymys jatkuu edelleen. Eilen illallakin meinasin nukahtaa sohvalle. Tänään olen kuitenkin saanut jotain sentään aikaiseksi toisin kuin eilen (vaikka sain kyllä eilen siivottua), vaikka väsymys haittaa edelleen ajatustoimintaa. Olen lähettänyt tänään yhden työhakemuksen ja kaksi avointa työhakemusta. 

Valmistuin tosiaan tänä keväänä, ja nyt olen noin kaksi kuukautta yrittänyt etsiä töitä. Oman alani työpaikat ovat kiven alla ja niitä saa lähinnä suhteilla, joita minulla uudessa kaupungissa ei ole oikeastaan ollenkaan. Toiseksi olen maailman huonoin käyttämään suhteitani hyödyksi, koska koen sen vaivaannuttavaksi. Lisäksi yritän uskotella itselleni, että minulla on mahdollisuus saada töitä omien ansioideni, kokemukseni ja omien kykyjeni avulla ilman suhteita. Tällä hetkellä se kyllä tuntuu toiveajattelulta, sillä nyt on ylipäätänsä todella vähän tarjolla töitä, joihin voisin hakea, oman alani tai muuta työkokemustani vastaavia. Hakemuksia olen kuitenkin lähetellyt melkein joka viikko useampia kaikkiin vähänkin mahdollisiin paikkoihin.

Haluan jatkaa opintojani tohtoriopinnoilla, mutta seuraava haku on vasta syksyllä, koska en kevään hakuun ehtinyt, joten tässä sitä ollaan. Raskausuutinen toi oman stressilisänsä työnhakuun, sillä melko pian olisi mukava ja aika pakkokin saada töitä, valttikorttini ja aikani kun vähenevät mahan kasvaessa. Olisi myös kiva saada rahaa vähän säästöön ennen vauvan tuloa, kun opiskeluaikana sitä ei oikein ole kertynyt. 

Lisäksi olen nyt viettänyt viimeisen puoli vuotta pääasiassa kotini seinien sisällä, sillä alkuvuoden luin tentteihin ja kirjoitin graduni loppuun ja nyt olen etsinyt töitä, joten nyt olisi mukava päästä töihin ihmisten pariin. Olen tottunut tekemään paljon töitä, ja tein lähes koko yliopistoajan töitä opiskelun ohessa ja välillä opiskelin työn ohessa, joten tämä kotona oleminen on ollut outoa, enkä osaa ottaa työnhaun jälkeen jäävää aikaa vapaa-ajan kannalta, vaan stressaan asioita ja tunnen syyllisyyttä, jos en koko ajan tee jotain hyödyllistä. Toivottavasti saisin töitä pian.

Ylihuomenna on varhaisulta, mitä odotan innolla. V tulee mukaan ultraan. Pääsemme näkemään pikkuisen. <3

5+5 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti