Sivut

maanantai 16. kesäkuuta 2014

Muutosten vuosi ja sen huipennus

Viime vuoden huhtikuusta tähän päivään asti elämäni on ollut täynnä isoja muutoksia. Löysin ihanan miehen, rakastuin, muutin toiselle paikkakunnalle, menin kihloihin, kirjoitin graduni loppuun, poistatin kierukkani, koska päätimme mieheni kanssa, että lapsi saa tulla, jos on tullakseen, valmistuin yliopistosta filosofian maisteriksi, ja nyt kaikki huipentuu siihen, että olen raskaana! 
                       
En ole vielä aivan täysin ymmärtänyt, että olen oikeasti raskaana ja että meille tulee vauva. Tein viime lauantaina positiivisen raskaustestin ja tänään varmuudeksi vielä toisen. Raskaus on hyvin toivottu ja suunniteltu. Päätimme alkuvuodesta avomieheni kanssa, että poistatan hormonikierukkani sitten, kun saan graduni palautettua, mikä tapahtui huhtikuun alussa. Yritystä ei kauaa ehtinyt kestää, sillä meillä onnisti jo toisesta varsinaisesta yrityskierrosta. Nyt olen rv 4+4, ja laskettuaika on 20.2.2015. Tällä hetkellä olen maailman onnellisin.

Soitin tänään neuvolaan ja varasin ajan YTHS:ltä varhaisraskauden ultraan. Ultra on ensiviikon torstaina, mikä on jo aika aikaisin johtuen siitä, että YTHS on heinäkuun kiinni ja pääsen siellä nyt vielä ilmaiseksi käymään. Pääasia, että pääsemme näkemään, onko kaikki kunnossa. Ensimmäinen neuvolakäynti on heinäkuun alussa. Paras ystäväni ja äitini ovat tällä hetkellä minun ja mieheni lisäksi ainoita, jotka tietävät raskaudesta. Paras ystäväni tuli luoksemme lauantaina, jolloin tein positiivisen testin, enkä malttanut olla kertomatta. Hän tiesi muutenkin yrittämisestä ja siitä, että olin tekemässä testin kyseisenä päivänä. Äitini kävi tänään meillä tekemässä minulle tarot-tulkintoja, ja pöydästä nousi raskautta tarkoittava kortti, niin oli hänellekin pakko sitten kertoa uutinen. Kumpikin olivat todella iloisia ja onnellisia meidän puolestamme.

Muistamisesta ja asioiden ylös kirjoittamisesta on tullut varsinkin viime vuosien aikana minulle tärkeää. Blogin kirjoittamista olen suunnitellut jo pidemmän aikaa, mutta vasta nyt tuntuu, että minulla on oikeasti aihetta ja tarvetta kirjoittaa. Ajattelin, että tästä blogista tulee hyvä tapa tallettaa asioita muistiin ja samalla selventää omia ajatuksia.

4 kommenttia: